El Museu d’Esperanto creix

Des que el març passat es van iniciar els contactes per tornar a posar en marxa el Museu d’Esperanto de Subirats, les activitats i el nombre de simpatitzants han anat augmentant i també el nombre de gent d’arreu del món que dona suport a la nostra iniciativa.  Us convidem a visitar dues plataformes des de les quals podeu participar del creixement d’una institució que va més enllà del seu contingut material:

Museu d’Esperanto de Subirats al Facebook

Amikoj de la Muzeo de Esperanto de Subirats (Ipernity)

2 Respostes

1. En aquests moments hi ha una iniciativa popular que proposa que la Biblioteca Pública que s’ha de construir a Subirats segons el Mapa de la Lectura Pública de Catalunya estigui especialitzada en Esperanto entrant a formar part així del conjunt de biblioteques amb fons especials temàtics de la Xarxa de Biblioteques Públiques de Catalunya.

L’actual propietari del Museu, Rafel Hernández, fill del fundador, va dir a la presentació de la proposta el 9-4-10, “Quan ell (el col·leccionista) falla, i tots fallen d’hora o tard, l’única solució és el traspàs a una institució que tingui la capacitat tècnica i econòmica d’anar transformant el que és un bosc d’informació amb només uns caminets, els registres electrònics pelats, en un poble o una ciutat d’informació amb avingudes, carrers i carrerons.”

Proposem agrupar els ‘Amics del Museu d’Esperanto de Subirats’ a través d’aquest bloc i/o a les xarxes Facebook i Ipernity i portar a terme un programa d’activitats culturals per a divulgar a Catalunya i arreu l’existència d’aquest valuós patrimoni amb l’objectiu bàsic de donar tot el suport a l’Ajuntament per a que segueixi fent les accions que calguin, encaminades a aconseguir de les institucions corresponents els recursos necessaris per a la construcció, el més aviat possible, de la Biblioteca Pública de Subirats amb especialització en Esperanto. Tot això amb els dos objectius finals següents:

1. captació de turisme cultural tant local com internacional, i
    2. tenir disponible el fons per a investigació, tant per a estudiants majoritàriament penedesencs com per a investigadors professionals d’arreu.

El programa d’activitats 2010-2011, en principi d’una mensual, aproximadament, consisteix en presentació de llibres i/o obra literària d’esperantistes catalans (de moment), conferències, taller escolar i cicle de cinema relacionat amb l’esperanto

Us encoratgem a deixar un petit comentari de suport a la proposta de ‘Biblioteca Pública especialitzada en Esperanto’, no pensant en que l’Esperanto esdevingui o no la llengua internacional del futur, sinó per la importància que ha tingut tant a nivell històric com literari, en la cultura de la pau, de la diversitat cultural, en la divulgació internacional de les cultures minoritzades, en la internacionalització de fets censurats en un país qualsevol, etcètera; tot un conjunt de valors que hem de preservar de cara a que ens puguin inspirar en el futur i a les futures generacions per anar trobant camins de millorament del Món.

2. En el marc de la campanya

PER UNA BIBLIOTECA PÚBLICA A SUBIRATS
    AL VOLTANT DE L’ESPERANTO

divendres, 8 d’octubre 2010, a les 20 h.
    al Centre Agrícola de Sant Pau d’Ordal

Presentació de la proposta

AMICS DEL
    MUSEU D’ESPERANTO DE SUBIRATS