Cava Esperanto

Placa de cava editada per Caves Anglada

Malgrat que en el Museu d’Esperanto de Subirats predominen les publicacions del món editorial, existeix també  una mostra amplia de productes de diversos formats i objectius lligats a esdeveniments esperantistes. Entre els més curiosos relacionats amb  la cultura i el tarannà catalans, podem trobar un conjunt d’ampolles de cava etiquetades amb motius esperantistes o bé amb el text totalment en esperanto. La idea era era disposar d’una beguda “esperantista” per a poder brindar en actes festius i de celebració, especialment cada 15 de desembre, data de neixement del doctor Zamenhof.

Algún grups esperantistes del nostre país van convertir això en una petita tradició fins al punt de que algún d’ells va convencer als propietaris de Caves Anglada de registrar la marca Esperanto. En la mateixa línia, podem trobar mostres d’iniciatives similars a d’altres països, especialment on la cultura del vi és molt present, com ara França o Italia.

Ampolles etiquetades en esperanto