El Museu, present als mitjans

Rodatge XTVL al Museu d'Esperanto de Subirats 8

Durant la darrera setmana de març, el Museu d’Esperanto de Subirats ha estat present en diversos mitjans de comunicació, tant catalans com espanyols. Arran d’un article publicat el dia 28 de març en diversos diaris de l’estat espanyol, obra del periodista basc Borja Olaizola, hem tingut oportunitat d’aparèixer també en el programa “Matí a 4 bandes” de Ràdio 4 i presentat per Toni Marín (Si feu click en el nom del programa accedireu al podcast en el que intervenim entorn al minut 10:03 de la reproducció).

Aquesta ha estat una setmana en la que, curiosament, l’esperanto i el moviment esperantista també han protagonitzat altres espais radiofònics, com en el programa “La Ventana“, a la cadena Ser, presentat per Gemma Nierga, o a l’espai “Escrito en la niebla” d’Eitb ràdio. Si feu click sobre el nom d’ambdós programes accedireu als arxius sonors corresponents. De manera més distesa, fregant en algun moment la irreverència, també es va tractar el tema de l’esperanto en la secció que condueix l’actor Toni Cano dins del programa “D’avui no passa” de Ràdio 4, el passat 29 de març.

Com comentàvem, el Museu ha estat una de les fonts d’informació citades en l’article de Borja Olaizola, constituït -en la seva versió íntegra- per tres blocs diferenciats: un de més general que descriu les característiques de l’esperanto i en el que es fa un breu recorregut per la seva trajectòria a Espanya, un altre que destaca la seva potencialitat dins l’àmbit de les noves tecnologies i xarxes socials i un darrer que descriu l’experiència d’emprar el Pasporta Servo com a mitjà que permet viatjar i practicar la llengua. La versió completa la podeu trobar, per exemple, al DiarioVasco.com o a Elcorreo.com. Parts de l’article estan reproduïdes en capçaleres com les de:  Hoy.es; Nortedecastilla.es; Lasprovincias.es; Ideal.es ; Sur.es; Lavozdigital.es; Larioja.com; La informacion.com

Finalment, cal afegir que dins el darrer número de la revista “Kataluna Esperantisto” -editada per la KEA-Associació Catalana d’Esperanto-  Joan Inglada, d’Amics del Museu d’Esperanto de Subirats, fa un repàs a la nova etapa encetada en el Museu des de la seva reinauguració  l’abril de 2010.