El Museu ha participat en la Jornada “Els jocs i la interculturalitat”

Dissabte 9 d’abril es va celebrar al Pabelló de Suècia de la ciutat de Berga la Jornada “Els jocs i la interculturalitat”, organitzada per l’Institut Ramon Muntaner (Fundació Privada dels Centres d’estudis de Parla Catalana), l’Ajuntament de Berga i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Dins del programa de la trobada, el Museu va participar amb la lectura d’una comunicació que versava entorn de l’ús del joc com a eina pedagògica dins l’aprenentatge de l’esperanto. Com a base de la presentació es va comptar amb una part del ric fons del Museu, concretament, es van usar exemples de diferents jocs i materials -de procedència i antiguitat variades- de la col.lecció. Posteriorment, la representant del Museu va participar en el torn de preguntes responent a algunes demandes dels participants en la jornada, que es van mostrar interessats pel moviment esperantista català. Podem concloure que es pot jugar en totes les llengües i que el joc pot esdevenir un contingut i un recurs alhora, essent una eina de difusió excel.lent que prioritza la comunicació i l’intercanvi entre les persones.

En els propers mesos, l’Institut Ramon Muntaner publicarà les actes de la jornada, on s’inclourà el text complet i les imatges de la nostra intervenció. Aquesta no hauria estat possible sense les aportacions d’alguns dels membres d’Amics del Museu d’Esperanto de Subirats (Joan Inglada, Karles Berga i Javier Guerrero) i de Ramon Perera, professor d’esperanto i membre de la KEA (Associació Catalana d’esperanto).