Sant Jordi al Museu

Dissabte 23, Diada de Sant Jordi, el Museu d’Esperanto de Subirats s’afegeix a aquesta jornada festiva amb la instal.lació d’una parada de venda de llibres i material esperantista a la Plaça de Sant Pau d’Ordal (Subirats, Alt Penedès). Es tracta d’una iniciativa conjunta amb el Patronat de Turisme de Subirats, que també hi exposarà algunes publicacions culturals i de caire turístic, un complement perfecte per a totes aquelles persones que s’acostin a Subirats durant la Diada.

El dia 23, a més, també és una data important arreu per celebrar-se el Dia del Llibre. És per aquesta raó que el Museu centrarà les visites guiades de dissabte 23 i diumenge 24 -a les 13h-, en fer un repàs per la literatura universal a travès de les obres i traduccions de que disposa el fons del Museu. Podreu gaudir des d’exemplars d’autèntics clàssics com el “Quixot” o “Hamlet” en la seva traducció a l’esperanto fins a obres d’autors que han escrit directament la seva obra en aquesta llengua com William Auld, candidat al Premi Nobel de Literatura en diverses ocasions.

Passeu un Sant Jordi diferent visitant el Penedès i coneixent d’a prop el Museu d’Esperanto de Subirats!

2 Respostes

1. […] durant la Diada. Mostra un mapa més granA més a més el Museu d’Esperanto de Subirats oferirà visites guiades tematitzades en fer un repàs per la literatura universal a travès de les obres i traduccions de que disposa el […]

2. Esmenteu traduccions d’obres de la literatura universal d’autors que tenen relació amb el dia de Sant Jordi, però amb una doble coincidència, i és que tan Cervantes com Shakespeare van morir el 23 d’abril del mateix any, el 1616.

A part, recomano no oblideu mostrar també les traduccions d’obres de llengües minoritzades com la del país on es troba el museu. Penseu que un dels objectius de l’Esperantisme és fer conèixer al món les cultures que els imperialismes obliden, desgasten o prohibeixen.

L’Esperantisme no es comprèn si no treballa per a la democràcia lingüística, cosa que no s’aconseguirà si hom no exigeix la discriminació positiva tal com remarquen els principis de l’Associació Catalana d’Esperanto
    (https://www.facebook.com/note.php?note_id=206861732657270)

Endavant amb la feina i gràcies per l’article.