Conferència de Montserrat Comas, directora de la Biblioteca Víctor Balaguer

“Biblioteques en temps de guerra”, una de les darreres obres de Montserrat Comas (Fotografia: www.totselsnoms.org)

Seguint amb la proposta d’activitats que ha programat el Museu per aquest mes d’abril, el divendres 29, a les 20h, podreu assistir a la conferència “La universalitat de l’esperanto per a un poble universal. Propostes de gestió patrimonial” de Montserrat Comas, responsable de la biblioteca d’una prestigiosa institució com és la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer (Vilanova i la Geltrú).

La conferència es centrarà en les possibilitats que ofereixen els museus patrimonials per a la promoció cultural dels municipis, centrant-se en el cas de Subirats i el museu esperantista que promogué el Sr. Lluís Hernàndez. Comas defensa que és una tasca col.lectiva treballar per la pervivència i difusió de llegats com aquest i exposarà claus que ha analitzat al llarg de la seva dilatada experiència en la gestió de fons i biblioteques.

Autora d’obres i estudis sobre el pes de les impremtes i les biblioteques dins de l’evolució de la cultura catalana, Comas ha estat recentment guardonada amb el 27è Premi Ferran Soldevila durant la darrera edició de la Nit de Santa Llúcia (2010). Actualment, a banda de dirigir la Biblioteca Víctor Balaguer, és vice-presidenta d’“Espais Escrits. Xarxa del Patrimoni Literari Català“.

Us convidem a tots i a totes assistir a la conferència el proper dia 29, a la seu del Museu d’Esperanto de Subirats, c/Zamenhof, 12 de Sant Pau d’Ordal (Subirats). L’acte, que compta amb el suport del Patronat de Turisme de Subirats i els Amics del Museu d’Esperanto de Subirats, finalitzarà amb una copa de cava per a tots els assistents. Us hi esperem!

Per més informació, contacteu amb nosaltres: info@museuesperanto.org / 93.899.34.99

Una resposta

1. […] de l’ús de la llengua catalana (ben visible als diaris de les biblioteques populars)  fins i tot en l’ús oral amb els […]