Constitució de l’Associació d’Amics del Museu d’Esperanto de Subirats (AAMES)

Acte de constitució de l'Associació d'Amics del Museu (AAMES)

Durant la tarda del divendres 29 d’abril, es constituí de manera formal l’Associació d’Amics del Museu d’Esperanto de Subirats (AAMES), amb la finalitat que aquesta passi a formar part del Registre d’Associacions de la Generalitat de Catalunya. En l’acte s’establiren i aprovaren els estatuts de l’Associació, en els quals destaca l’article on es concreten els fins de la mateixa, essent alguns d’ells el de la preservació del singular fons del Museu -amb interès històric i literari a nivell català i internacional-, el de la seva divulgació (aprofitant també les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies) i el de donar suport a la família propietària i a la proposta “Per una Biblioteca Pública al voltant de l’Esperanto” presentada públicament el 8 d’abril de 2010. D’igual manera, s’inspira en els valors intrínsecs de l’esperanto, que també maldarà per donar a conèixer.

Per aconseguir aquests objectius, l’Associació -sense ànim de lucre- seguirà organitzant  activitats i promovent  llaços de col.laboració amb d’altres entitats. La Junta Directiva de l’Associació es troba composada per Joan Inglada – president- i Rafael Hernàndez -vicepresident-, mentre que la resta de càrrecs (secretaria, tresorer i vocals) estan ocupats, en el mateix ordre, per Montse Piñeiro, Sebastià Ribes, Teresa Massana, Daniel Garcia, Anna Maria Molera i Josep Tubau. La seu de l’Associació serà la del propi Museu, al c/ Zamenhof, 12, 08739 Sant Pau d’Ordal-Subirats (Barcelona).

En el moment que s’accepti el seu registre per part de l’autoritat competent, qualsevol persona interessada en convertir-se en soci podrà dirigir-se a l’Associació per formalitzar el tràmit. Per disposar de més informació podeu enviar un correu a:

amics@museuesperanto.org / info@museuesperanto.org