Subirats present en el 35è Congrés Català d’Esperanto

Del 28 al 31 d’octubre de 2011 tindrà lloc a Barcelona la 35ª edició del Congrés Català d’Esperanto (Kataluna Kongreso de Esperanto), que tindrà com a tema central la diversitat lingüística. Barcelona és una ciutat on es parlen més de tres-centes llengües i que forma part de la Unió Europea, dins la que, a priori, es defensa el dret a la diversitat lingüística. Amb tot, a la pràctica, aquesta realitat és més complexa. Com esmenten els organitzadors del Congrés, “en aquest marc és on els esperantistes volem debatre quines alternatives existeixen a una situació i a unes polítiques lingüístiques en el marc de la UE on la praxi contradiu frontalment els principis pretesament defensats per les autoritats europees. Nosaltres proposem l’esperanto com a llengua supranacional que permeti la comunicació en peu d’igualtat entre parlants de llengües diverses, com hem demostrat al llarg de més d’un segle de vida de la llengua internacional esperanto. Proposem l’esperanto com a solució als problemes de comunicació internacionals a nivell mundial. També és una proposta sostenible, justa i democràtica per a les organitzacions i actes internacionals.”

El dia 1 de Novembre es celebrarà el Post-congrés, que enguany visitarà Subirats, ubicació del Museu d’Esperanto promogut per Lluís M. Hernàndez. Des del Museu, i en estreta col.laboració amb el Patronat de Turisme de Subirats i l’Ajuntament, estem preparant un programa d’activitats que permeti donar a conèixer el municipi així com el seu paisatge i gastronomia. Naturalment, el principal focus d’atenció serà el Museu d’Esperanto de Subirats, que acollirà els participants mostrant de manera detallada els documents i objectes que conté. A mesura que concretem el programa us n’anirem informant.

Per tots aquells que hi esteu interessats, podeu obtenir més informació sobre el Congrés a la web de l’Associació Catalana d’Esperanto, organitzadora de la trobada, que també compta amb la col.laboració de l’Ajuntament de Barcelona.