Presentació al Museu de “Poliglotisme passiu i altres escrits”, obra de Delfí Dalmau

Portada de “Poliglotisme passiu i altres escrits” (Fotografia: Voliana Edicions)

Dissabte 4 de juny, a les 18h, podreu assistir al Museu a la presentació del llibre “Poliglotisme passiu i altres escrits”, obra de Delfí Dalmau editada per Voliana Edicions. La presentació anirà a càrrec del director d’aquesta editorial, en Jordi Solé i Camardons, filòleg i expert en sociolingüística.

Delfí Dalmau (Figueres, 1891- Barcelona, 1965) fou un eminent pedagog i lingüista, molt relacionat amb l’ensenyament de les llengües i un esperantista destacat en el puixant moviment que es desenvolupà a Catalunya en les primeres dècades del s.XX. El seu anhel universalista no es va contradir amb un fort sentiment catalanista present en tota la seva tasca com a pedagog i activista cultural. De la seva producció hom ha de destacar l’obra que es presentarà al museu, en la que Dalmau proposa el poliglotisme passiu, una aposta per l’ús de la llengua pròpia i el coneixement -passiu- del màxim nombre de llengües possible. En aquesta ocasió, Voliana Edicions reedita l’obra, escrita el 1936, afegint-hi d’altres textos de l’autor, que per la seva vinculació amb l’esperanto, sempre es mostrà  interessat en els principis d’ecologia de la llengua i de l’igualitarisme lingüístic.

Us convidem a tots a assistir a aquesta presentació, en el transcurs de la qual també podreu adquirir el llibre i fer un cop d’ull a alguns dels materials relacionats amb Delfí Dalmau amb què compta el Museu. Com es habitual, l’acte – que reb el suport del Patronat de Turisme de Subirats i l’Associació d’Amics del Museu d’Esperanto de Subirats- es clourà amb una copa de cava per a tots els participants. Us hi esperem!