El Museu, presentat a Lleida

Quan tot just es commemora el 25è aniversari de la celebració del ” XXII Kataluna Kongreso de Esperanto” ( 22è Congrés Català d’Esperanto) a la ciutat de Lleida, l’aparició de La Brokanteria, una botiga i centre cultural interessat -entre d’altres aspectes- en l’esperanto i la seva difusió, ha permés la presentació a la capital de Ponent del Museu d’Esperanto de Subirats (MES).

(Fotografia: Joan Inglada)

La tarda de dissabte 22 d’octubre van concórrer a Lleida un petit grup d’esperantistes i simpatitzants que van aprofitar les instal.lacions de La Brokanteria per compartir experiències, parlar del Museu i comentar les altes expectatives que ofereix el programa de l’edició del Kataluna Kongreso que es celebra enguany a Barcelona, tot just d’aquí uns dies. Així mateix, en una tarda molt animada al centre històric de Lleida, el diari Segre -un dels referents de la premsa local- també s’interessà per la trobada i en va fer cobertura. Hom va constatar que, tot i disposar d’un nexe comú en associacions com KEA, malauradament, el moviment esperantista lleidatà es troba molt dispers i mancat d’una estructura que permeti, a nivell local, major cohesió i difusió de la llengua  i de les diferents activitats que genera al seu entorn. Amb tot, la presència d’un punt de referència com la Brokanteria, bé podria esdevenir un motor en un futur. Des del Museu d’Esperanto de Subirats així ho desitgem i des d’aquí restem a la disposició de tots els interessats en l’esperanto de les comarques lleidatanes. A La Brokanteria (c/ Caldereries, 9), els lleidatans podran trobar tríptics del Museu i informació actualitzada de Subirats i de l’Alt Penedès cedida pel Patronat de Turisme de Subirats.

Presentació del Museu d'Esperanto de Subirats a Lleida