Les primeres passes

Malgrat que l’interès per l’esperanto sorgí en el Sr. Lluís Hernández -promotor del Museu- durant els anys cinquanta del s.XX, el Museu d’Esperanto (Hispana Esperanto-Muzeo) no es va inaugurar com a tal fins l’any 1968, ocupant una de les dependències de la farmàcia regentada pel mateix Sr. Hernández a Sant Pau d’Ordal (Subirats). Posteriorment, i degut al gran volum de material recollit, comprat i rebut en donacions, es va plantejar la possibilitat d’edificar un espai nou on poder situar el gruix de la col.lecció i així disposar de suficient superfície per poder-hi treballar i seguir difonent la causa esperantista.

Ens arriba a través del nostre col.laborador Karles Berga i, gràcies a la localització que n’ha fet Suso Moinhos, l’anunci que el Sr. Hernández publicà l’any 1966 en el “Boletín de la Federación Española de Esperanto”. El text es troba a la pàgina 17 del nº 157, correponent als mesos de setembre-octubre d’aquell any.  En l’anunci, el Sr. Hernández feia públic el seu interès per muntar un museu de temàtica esperantista on poder ubicar el miler de volums dels què en aquell moment ja disposava i, a més, demanava col.laboració a tots aquells que li volguessin remetre nous llibres i/o revistes. Amb aquesta intenció disposava ja d’un apartat postal a Vilafranca.

Nota: Podeu consultar el text original i altres números d’aquest i molts més butlletins al mateix Museu d’Esperanto de Subirats.