“Independència o mort…de la llengua” es presenta al Museu

Novament, el proper dissabte 11 de febrer a les 12h, l’amic Jordi Solé i Camardons ens acompanyarà, aquest cop per presentar un dels darrers llibres publicats pel projecte editorial que encapçala, Voliana Edicions. Es tracta del volum “Independència o mort…de la llengua”, una obra escrita pel mateix Solé i Camardons i de la qual n’ha estat prologuista na Patrícia Gabancho, escriptora i periodista.

Si bé el títol ens pot fer pensar que la temàtica del llibre s’allunya de l’activitat central del Museu d’Esperanto de Subirats (MES), ben aviat copsem que l’autor -reconegut activista cultural i lingüístic- analitza, a partir del cas català,  problemàtiques vigents com les de la tria lingüística, la pervivència de llengües sense estat o els seus processos de substitució.  La mateixa editorial presenta el llibre fent les següents consideracions: ” És un conjunt d’escrits de J. Solé i Camardons a l’entorn de la situació sociolingüística, la realitat i el futur de la nació lingüística catalana. Són escrits elaborats des de la consciència sociolingüística que analitzen diversos aspectes de la realitat que ens acosten més a la substitució lingüística o mort del català o de tot allò que ens pot allunyar d’aquesta mort tot acostant-nos a l’anhelada normalitat d’ús del català”.

En un acte en format “conversa-vermut”, tots aquells que passeu pel Museu d’Esperanto de Subirats (MES) també podreu visitar la nova exposició que oferim, centrada en la celebració a Barcelona, l’any 1909, del Vè Congrés Universal d’Esperanto, un esdeveniment que, per alguns dels seus impulsors, com Pujulà, hauria d’haver estat una eina de difusió del catalanisme arreu, gràcies a la mediació esperantista.

Animeu-vos a gaudir d’aquesta nova proposta del Museu d’Esperanto de Subirats(MES), un matí per parlar de llibres, llengua, patrimoni i cultura!