Un grup d’esperantistes sud-coreanes visiten el Museu d’Esperanto de Subirats (MES)

El passat diumenge 22 de juliol, un grup d’esperantistes provinents de Corea del Sud van visitar el Museu d’Esperanto de Subirats (MES). Les esperantistes, que exerceixen de mestres en el sistema alternatiu d’ensenyament coreà, van passejar per les sales del Museu, seguint indicacions en la llengua internacional. La seva visita va estar motivada pel creixent interés que l’esperanto està assolint en algunes zones del continent asiàtic.  Enguany, l’esperanto celebra el 125è aniversari del seu naixement, fet que demostra la consolidació de la proposta lingüística d’aquesta llengua, creada per LL. Zamenhof l’any 1887.

Un cop feta la visita, les esperantistes van rebre un obsequi personalitzat del Museu i van poder seguir gaudint del paisatge i de les propostes enoturístiques que ofereix l’entorn de Subirats. Prèviament, havien dedicat uns dies a conèixer la cultura catalana i espais significatius de la ciutat de Barcelona, guiades per esperantistes locals. El grup també ha estat acompanyat per una professora d’esperanto francesa, l’actual propietari del Museu i una representant del Patronat de Turisme de Subirats.

L’exemple d’aquest grup arribat des del Sud d’Àsia confirma que el Museu d’Esperanto de Subirats segueix consolidant-se com un punt d’atracció pels amants del turisme cultural que arriben al Penedès.