Subirats, punt de referència pels estudiants que elaboren treballs de recerca centrats en l’esperanto

Durant el passat curs escolar 2011-2012, més d’una dotzena d’estudiants provinents de diferents punts i centres escolars de Catalunya, han visitat el Museu d’Esperanto de Subirats (MES) per documentar el seu treball de recerca de Batxillerat. Amb l’esperanto o la diversitat lingüística com a temes centrals, els alumnes han rebut assessorament i guia per part de l’equip del Museu. D’aquesta manera, s’han pogut endinsar en aspectes tècnics de la llengua en sí o en la seva evolució històrica a Catalunya, entre d’altres característiques.

Els estudiants troben al Museu d’Esperanto de Subirats (MES) la col.lecció de material esperantista més importat de l’estat, fet que els permet copsar tant l’estructura d’aquesta llengua -ideada pel polonès LL. Zamenhof l’any 1887-, com les característiques amb les què perviu actualment. A molts d’ells els ha sorprès descobrir que es tracta d’una llengua que actualment encara és parlada per més d’un milió de persones arreu del món.

Gràcies als contactes facilitats pel mateix Museu, alguns dels alumnes han pogut conèixer personalment esperantistes catalans en actiu, han pogut escoltar directament la llengua i, fins i tot, s’han atrevit a començar la presentació oral del seu treball de recerca -requerida junt amb una presentació per escrit- emprant alguns mots en esperanto.

Durant el proper curs, el Museu d’Esperanto continuarà aquesta tasca d’assessorament així com els guiatges específicament orientats a grups escolars.