Alts càrrecs de la Conselleria de Cultura visiten el Museu

El Secretari General de Cultura, Xavier Solà i els delegats territorials de cultura de la Generalitat de Catalunya van fer el passat dimecres 24 una reunió de treball a Subirats. Durant aquesta estada van aprofitar per visitar el Museu d’Esperanto de Subirats (MES), on van ser rebuts per l’equip del Museu i Rafael Hernández, propietari de la col.lecció. D’aquesta manera, es va mostrar la feina de dinamització i promoció que porta a terme el Museu, amb el suport del Patronat de Turisme de Subirats, i es van poder tractar  projectes de futur, com la necessitat que la col.lecció passi a formar part algun dia d’una institució pública que pugui assegurar el seu manteniment i correcta conservació. Al llarg de la visita, els membres de la Conselleria van poder observar alguns dels 25.000 objectes que conté el Museu, comprovant el dinamisme de que, en alguns moments històrics, va gaudir aquesta llengua auxiliar a Catalunya.
Posteriorment, el Secretari General i resta de delegats van conèixer d’a prop un altre dels elements patrimonials més destacats del municipi, el Castell de Subirats, reconeixent el valor i l’esforç de promoció cultural i  turística del patrimoni que s’està fent per part dels diferents agents de la localitat. Durant la jornada, els representants de la Conselleria van ser acompanyats en tot moment per l’Alcalde de Subirats, Sr. Pere Pons, i el Regidor de Cultura,  Sr. Lluís Ràfols.