El Museu, al programa Espai Terra de TV3

Imatge

Durant la segona setmana d’abril, la llengua internacional, i més concretament el Museu d’Esperanto de Subirats (MES), han estat el fil conductor de l’enigma a resoldre que periòdicament planteja “El joc de Catalunya”, un dels apartats del programa Espai Terra de Tv3.

Sobradament conegut, el programa que condueix el meteoròleg Tomàs Molina, presenta setmanalment un repte que els espectadors han de resoldre per guanyar un del premis que s’ofereixen. En els darrers dies, a més de fenòmens meteorològics o d’espais naturals, el programa ha parlat de l’esperanto i fins i tot ha mostrat algunes expressions en aquesta llengua. Malgrat alguna petita imprecisió sense importància, el tractament de la problemàtica esperantista  ha estat respectuós i d’alt marcat caràcter divulgatiu. A tot això hem de sumar l’emissió d’un reportatge, que introduïa la resposta a l’enigma plantejat, en el què el propietari del Museu, Rafael Hernández, explicava altres aspectes de l’idioma així com la història i les curiositats del mateix Museu. Tot seguit, també es va emetre un tall d’una gravació dipositada al Museu en la què es veuen imatges del Congrés Català d’Esperanto de 1935, celebrat a Ripoll i que ha estat digitalitzada amb l’ajuda de l’equip tècnic de la televisió de Catalunya.

Rodatge de l'Espai Terra de TV3 al Museu d'Esperanto de Subirats (6)

Rodatge de l’Espai Terra de TV3 al Museu d’Esperanto de Subirats

Agraïm al programa el seu interès i convidem als seus espectadors a saber més de l’esperanto visitant-nos a Subirats!