Visiten el Museu d’Esperanto de Subirats (MES) Els Amics de Catllà i del Casal del Conflent

El passat dissabte 4 de maig, un grup de “Els Amics de Catllà i del Casal del Conflent” (Catalunya Nord) va visitar el Museu d’Esperanto de Subirats (MES). La visita s’emmarcava en les activitats que el CESUB (Centre d’Estudis de Subirats) havia preparat en motiu de l’intercanvi cultural que es va celebrar al llarg de tot el cap de setmana sota el nom “Pedra Seca Sense Fronteres”, dedicat a les barraques de pedra seca.

Després de passejar per Sant Pau d’Ordal van tenir la oportunitat de conèixer de primera mà el MES. Des del primer moment van mostrar gran interès tant per la figura del Sr. Lluís Hernández, fundador del Museu, com per l’esperanto, i els va sorprendre gratament el fet de trobar-se en un dels centres de documentació de temàtica esperantista més importants del món, i el més destacat, en quant a diversitat de fons, de l’estat espanyol.

Va acompanyar-los en la visita l’actual propietari del Museu, fill del fundador, a qui van aprofitar per preguntar anècdotes de la vida del seu pare i de com va arribar a custodiar els més de 25.000 objectes amb els quals compta avui el MES. A més, varen poder observar algunes de les postals que el Sr. Hernández guardava com a part de la seva importantíssima col·lecció, on van poder reconèixer-hi monuments de la seva ciutat.

Un cop feta la visita, els integrants del grup van rebre un obsequi i van seguir gaudint de la seva estada a Subirats, tot passejant i coneixent les propostes gastronòmiques i enoturístiques que ofereix el municipi. La trobada va acabar amb un dinar de germanor amb integrants del grup de la Catalunya Nord i els del CESUB.

Imatge