Visita Internacional – Herzberg am Harz

Ahir, 16 de novembre, vàrem tenir la visita de Zsófia Kóródy, esperantista hongaresa que treballa a Herzberg am Harz (Baixa Saxònia, Alemanya). Acompanyada de dos esperantistes catalans i d’en Rafael Hernández, va gaudir de la col•lecció del Museu d’Esperanto de Subirats. A més, va poder compartir les seves experiències en matèria d’esperanto i museístiques amb tots nosaltres, en esperanto, òbviament.

ImatgeZsófia és molt activa dins el moviment esperantista: és professora d’esperanto i, al mateix temps, directora del Centre Intercultural de Herzberg, organisme format per tres associacions (Centre Alemany – Esperanto, Associació de professors d’Esperanto – Alemany, Societat Esperanto Sudharco). El Centre Intercultural de Herzberg té una biblioteca i un arxiu esperantista i, a més a més, s’hi fan classes i seminaris d’aquesta llengua.

ImatgeVal a dir que la ciutat de Herzberg s’anomena, des del 2006, Herzberg am Harz – la ciutat de l’esperanto-. Es tracta d’una ciutat de llarga tradició esperantista, on aquesta llengua es veu beneficiada per polítiques locals que afavoreixen la seva difusió. Va ser el 12 de juliol de 2006 quan el parlament municipal de la ciutat va votar per aquesta extensió del nom de Herzberg en honor a la llengua creada pel Dr. Zamenhof.  El moviment esperantista a Herzberg va prendre força als anys 60 quan Joachim Gießner va començar a ensenyar la Llengua Internacional. L’educació i la cultura són les principals activitats dels esperantistes d’aquesta ciutat. El Centre Intercultural de Herzberg fa la funció de seu per a les tres associacions que la conformen. Durant tot l’any s’hi organitzen cursos d’esperanto, de diferents nivells, i d’altres vinculats a aquesta llengua.
ImatgeDes del MES valorem molt positivament aquestes visites internacionals, que reforcen els vincles entre els esperantistes i ens donen a conèixer altres llocs on l’esperanto hi és molt present.

[+] Interkultura Centro Herzberg

[+] Esperanto urbo – La ciutat de l’Esperanto