Xerrada sobre Fukushima, el vídeo

El passat diumenge, al Museu d’Esperanto de Subirats (MES), el professor Goro Kimura va il•lustrar una vintena d’assistents amb una xerrada sobre el desastre nuclear de Fukushima.

Fuku2

En Goro Kimura és un lingüista molt actiu i compromès que, dos dies abans, estava convidat a la Universitat de Barcelona a les Jornades “Llengua i territori”. Aprofitant la seva estada, se’l va convidar a compartir el seu coneixement de la catàstrofe de Fukushima, com a esperantista i com a japonès, al MES.

En Kimura va començar la presentació explicant el context geològic del Japó, integrat en una zona de tectònica activa; l’anomenat Cinturó de Foc del Pacífic, on just a les illes japoneses es produeix el fenomen de la subducció de la placa oceànica. Va continuar precisant la magnitud del sisme i el seu efecte sobre el mar (tsunami) i sobre la central nuclear de Fukushima. Més endavant, va centrar l’exposició en el consum energètic de la població japonesa, cada cop més depenent de l’electricitat. Goro Kimura va parlar dels recursos energètics en què es fonamenta la industria i la societat del Japó i en com aquesta catàstrofe va canviar el punt de vista vers l’energia nuclear.

Fuku1

Finalment, després de la xerrada, es va iniciar una breu discussió sobre l’electricitat i el concepte de progrés que hi té associat. També es va parlar sobre les energies renovables, l’energia nuclear i el cost econòmic de l’electricitat a l’Estat Espanyol. Podeu gaudir de la major part de l’exposició d’en Goro Kimura en el següent vídeo:

Us recordem que podeu visitar el MES cada dissabte i diumenge de 13h a 14h. La visita comença al Punt d’Informació de Sant Pau d’Ordal i té un preu de 2 euros.