Nou calendari de visites al MES

Des del Patronat de Turisme de Subirats s’informa del nou calendari de visites al Museu d’Esperanto de Subirats (MES). A partir del mes de novembre les visites seran cada diumenge, de 13 h a 14 h. A més, es podran concertar visites guiades pels dissabtes, realitzant la reserva amb antelació. Podeu consultar l’agenda de Patronat on trobareu els dies i els horaris en que es realitzen les visites guiades al MES.

El preu per a la visita guiada ordinària és de 2 euros per persona. També us recordem que els estudiants que necessitin visitar el MES per motius acadèmics i els esperantistes tenen entrada lliure.

Correu electrònic del MES: info@museuesperanto.org
Correu electrònic del Patronat de Turisme de Subirats: info@turismesubirats.cat

MES

El Museu d’Esperanto de Subirats (MES) és una impressionant col·lecció que el subiratenc Lluís Hernández Yzal va aplegar en tota una vida dedicada a la llengua Esperanto i tot el vinculat a la seva història. El museu recull una importantíssima biblioteca amb més de 8.000 documents en aquest idioma però també milers de postals, tot tipus d’objectes i material audiovisual fruit de l’activitat dels esperantistes a escala mundial que sumen fins als 25.000 elements, alguns d’ells centenaris. Amb més de 40 anys d’història, el museu és un dels més importants del món com a font de coneixement del moviment esperantista, al mateix nivell dels que es pot trobar a Viena, Budapest o Rotterdam, figurant com un recurs turístic i cultural de primer ordre per Subirats, el Penedès i Catalunya.