El Col·legi d’Enginyers de Barcelona visita el Museu d’Esperanto de Subirats

El passat dissabte dia 12, el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials Barcelona va visitar Subirats. Aquesta sortida es va organitzar des de la Comissió de Cultura i Esports, dins de l’agenda d’activitats del Col·legi.

Més d’una trentena d’enginyers, acompanyats de les seves famílies en algun cas, van realitzar dues visites guiades, una al Museu d’Esperanto de Subirats (MES) i l’altra a l’obrador de mel de Can Mallofré. En acabat van gaudir d’un dinar a Sant Pau d’Ordal al restaurant Cal Pau Xic.

Al MES van descobrir la impressionant col·lecció que el subiratenc Lluís Hernández Yzal va aplegar en tota una vida dedicada a la llengua Esperanto i tot allò que vincula a la seva història. El museu recull una importantíssima biblioteca amb més de 8.000 documents en aquest idioma però també milers de postals, tot tipus d’objectes i material audiovisual fruit de l’activitat dels esperantistes a escala mundial que sumen fins als 25.000 elements, alguns d’ells centenaris. Amb més de 40 anys d’història, el museu és un dels més importants del món com a font de coneixement del moviment esperantista, al mateix nivell dels que es pot trobar a Viena, Budapest o Rotterdam, figurant com un recurs turístic i cultural de primer ordre per Subirats, el Penedès i Catalunya.

mesebcn

Us recordem que el MES obre cada 4t dissabte de mes a les 12 h, però també es poden realitzar visites programades en altres dies si es reserva amb antelació.

A l’obrador de Can Mallofré es va explicar l’explotació familiar apícola amb 600 caixes d’abelles. És una explotació petita on es cuida un procés natural, tot seguint el cicle natural de les abelles i sense alterar ni modificar la mel i obtenint així una bona qualitat.